غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد
نوشته شده توسط : ipooshak

دامنه اینترنتی همان نام وبسایت است که از طریق آن به سایت دسترسی پیدا می کنیم. در واقع عبارتی که در بالای صفحه اینترنتی بعد از //:HTTP نوشته همان Domain یا دامنه مد نظر ما در این مقاله خواهد بود. اولین دامنه اینترنتی با نام Symbolics.com بود که در سال 1985 ثبت شد و در حال حاضر بیشتر از 246 میلیون دامنه در اینترنت وجود دارد.

یکی از مشکلاتی که کاربران تلفن همراه با بسته های اینترنت دارند، اتمام بسته اینترنت و فراموشی تمدید مجدد می‌باشد. مصرف اینترنت به صورت آزاد نسبت به بسته های اینترنت هزینه بالاتری دارد به صورتی که یک گیگ اینترنت سیم کارت دائمی به صورت آزاد حدود 42,000 تومان و در سیم‌کارت اعتباری حدود 63,000 تومان محاسبه می‌شود این در حالی می‌باشد که هزینه اینترنت یک گیگ حدودا 3,000 تومان می‌باشد.

کد دستوری جهت غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد همراه اول:

ستاره 100 ستاره 113 مربع     #113*100*

کد دستوری جهت غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد ایرانسل:

ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع     #3*2*3*555*

هر وبسایت ملزم به داشتن یک آدرس است که این آدرس همان اسمی است که برای سایت انتخاب می شود و این اسم همان دامنه است. از ویژگیهای این آدرس این است که اگر شما اسمی را برگزینید به طور اختصاصی برای شما خواهد بود و شخص دیگری قادر به استفاده از آن نام نخواهد بود.

اجزای تشکیل دهنده یک دامنه اینترنتی:

یک دامنه اینترنتی از سه قسمت www، SLD و TLD. تشکیل شده

همانطور که میدانید www به معنی World Wide Web که پیشوند همه دامنه هاست که میتوان به جای آن از //:http یا //:https استفاده کرد، SLD  قسمت اصلی نام دامنه است که مخفف Second Level Domain و TLD ها که آخرین قسمت پسوند دامنه است و مشهورترین آنها com. است. تنوع زیادی در پسوند ها یا Top Level Domain وجود دارد مانند .COM ، .IR ، .NET ، .ORG و …

نکاتی که باید در انتخاب نام دامنه رعایت شود:

نام دامنه علاوه بر اینکه باید مربوط به کسب و کار شما باشد به راحتی هم پیدا شود و خیلی پیچیده یا طولانی نباشد. اهمین انتخاب نام دامنه به اندازه انتخاب نام برای یک شرکت جدید است و معادل آن نیاز به وقت گذاشتن و جستجو دارد. در ادامه به نکاتی برای انتخاب نام دامنه اشاره خواهیم کرد.

1- نام دامنه اینترنتی بهتر است کوتاه و مختصر باشد. هرچند که می توان لغتی حاوی 63 حرف را انتخاب کرد اما در دنیای وب آدرس هایی که تایپ آنها بیشتر از 3-4 ثانیه طول بکشد هیچ شانسی در برای رقابت ندارند. خواندن و بخاطر سپردن یک اسم دامنه ی کوتاه بسیار راحت تر خواهد بود بنابراین قطعاً انتخاب بهتری است.

2- تلفظ نام یک دامنه اینترنتی باید راحت باشد.

3- سعی کنید نام منحصر بفردی برای دامنه اینترنتی خود انتخاب کنید. دامنه منحصر به فرد کمک زیادی به برندسازی محصولات،شرکت یا کسب و کار شما می کند.

4- از شماره یا خط فاصله در نام دامنه اینترنتی استفاده نکنید.

5- استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه انتخاب هوشمندانه است. زیرا این کار به سئو و زودتر شناخته شدن در دنیای وب بسیار کمک می کند.

6- با توجه به تجارتی که دارید از بهترین پسوند TLD استفاده کنید.

 

خرید دامنه:

بعد از انتخاب نام مناسب برای دامنه اینترنتی کسب و کارتان اول بررسی کنید که کسی آن دامنه را نگرفته باشد و در صورت موجود بودن، آن را تهیه کنید تا کاربران بتوانند بدون داشتن IP Address وارد سایت شما شوند.

بسیاری شرکت ها و سایتهای اینترنتی مانند سایت رند در زمینه فروش دامنه فعالیت می کنند که میتوانید ابتدا از طریق لیست تعرفه ها از قیمت ها آگاه بشین و بعد تصمیم بگیرید.

مالکیت دامنه اینترنتی به صورت سالانه است و بعد از ین مدت باید تمدید شود. اگر تمایل به تمدید نداشته باشید مالکیت آن به متقاضی دیگری منتقل خواهد شد.





:: برچسب‌ها: غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: